מה ההבדל בין פייסבוק ממומן לטיקטוק ממומן?

א.עלויות
כשמדובר בעלויות, מודעות פייסבוק ומודעות TikTok שונות במודל התמחור שלהן ובדרישות התקציב שלהן. מודעות פייסבוק מציעות בדרך כלל מבנה תמחור גמיש וניתן להרחבה יותר, המאפשר למפרסמים להגדיר את התקציבים שלהם על סמך הוצאה יומית או כל החיים. הוא גם מספק אפשרויות למתן הצעות מחיר לקליק (CPC), מחיר לאלף הופעות (CPM) או עלות לפעולה (CPA). מצד שני, מודעות TikTok דורשות בדרך כלל התחייבות תקציבית גבוהה יותר, במיוחד עבור עסקים שמטרתם להפעיל קמפיינים בדף Discover של TikTok או עם שותפויות משפיעות.

בדרך כלל, למודעות פייסבוק יש מחיר נמוך יותר לאלף הופעות, אך מחיר לקליק דומה בהשוואה למודעות TikTok.

ב. אפשרויות מיקוד
אפשרויות המיקוד של פייסבוק מגוונות יותר ומספקות מיקוד ספציפי יותר ממודעות TikTok. האלגוריתם של פייסבוק ממנף נתוני משתמשים עצומים ויכולות מיקוד מתקדמות כדי לאפשר למפרסמים להגיע לקהלים ספציפיים ביותר בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות ואפילו קהלים מותאמים אישית שנוצרו מנתוני לקוחות קיימים.

מודעות TikTok, תוך שיפור אפשרויות המיקוד שלה, מציעות כיום אפשרויות מוגבלות יותר. מפרסמים יכולים למקד למשתמשים על סמך מיקום, גיל, מין ותחומי עניין, אך הפירוט אינו מעודן כמו זו של מודעות פייסבוק.

ג. אפשרויות אנליטיקה
Facebook Ads מספקת כלי ניתוח מקיפים, המאפשרים למפרסמים למדוד את הביצועים של מסעות הפרסום שלהם ביעילות. מפרסמים יכולים לגשת לתובנות מפורטות, לעקוב אחר המרות ולהשתמש בנתוני פיקסלים לצורך אופטימיזציה מתקדמת.

למרות שעשתה צעדים בשיפור היצע האנליטיקה שלה, TikTok Ads מציעה כיום מדדים בסיסיים יותר, כגון הופעות, צפיות בסרטונים ושיעורי מעורבות. עם זאת, היא עובדת באופן פעיל על הרחבת יכולות הניתוח שלה כדי לספק תובנות מעמיקות יותר למפרסמים.

ד. נתוני קהל
לפייסבוק יש שפע של נתוני משתמשים, המאפשרים למפרסמים לקבל תובנות לגבי הדמוגרפיה, תחומי העניין, ההתנהגויות והפעילויות המקוונות של קהל היעד שלהם. נתונים אלה מעצימים לעסקים ליצור מודעות מותאמות אישית וממוקדות במיוחד.

TikTok Ads מספקת נתוני קהל מוגבל, מה שהופך את זה לאתגר עבור מפרסמים לאסוף מידע מפורט על פלחי הקהל שלהם. עם זאת, בסיס המשתמשים של TikTok ידוע כצעיר ומעורב מאוד, מה שיכול להיות יתרון עבור מותגים המכוונים לדמוגרפיה זו.

ה. סוגי מודעות
פייסבוק מודעות מספקת מגוון רחב של אפשרויות, כולל מודעות תמונה, מודעות וידאו, מודעות קרוסלה, מודעות אוסף ועוד.

TikTok Ads, לעומת זאת, מתמקדת בעיקר בפורמטים של מודעות וידאו, וממנפת את חוזק הליבה של הפלטפורמה של סרטונים קצרים. מפרסמים יכולים להתנסות עם סרטונים במסך מלא, סרטוני פיד, השתלטות על מותגים, TopView ואתגרי האשטאג ממותגים.

ו. מדיניות
גם לפייסבוק וגם ל-TikTok יש מדיניות קפדנית בכל הנוגע לפרסום ומפרסמים חייבים להכיר את המדיניות הזו כדי להבטיח ציות ולהימנע מפסילות מודעות או השעיית חשבונות.

מדיניות המודעות של פייסבוק מכסה היבטים כמו תוכן אסור, הגבלות מיקוד ותקנים קהילתיים. ל-TikTok יש מערכת הנחיות משלה, כולל כללים על מידע מטעה, אותנטיות וחווית משתמש.

ג’ תעשיות
מודעות פייסבוק נותנות מענה למגוון רחב של תעשיות, מה שהופך אותה למתאימה לעסקים במגזרים שונים. היא ביססה את עצמה כפלטפורמה מומלצת למסחר אלקטרוני, שירותי B2B, קמעונאות, בידור ועוד.

TikTok Ads מושך במיוחד עבור מותגים המכוונים לקהלים צעירים יותר ולתעשיות כמו אופנה, יופי, גיימינג וסגנון חיים. הוא מציע הזדמנויות ייחודיות לעסוק בדור ה-Z ובני דור המילניום, תוך מינוף האופי התוסס והיצירתי של הפלטפורמה.

שתף את הבלוג

עוד מהבלוג:

אנחנו לא עוד חברת שיווק אנחנו אומנים בלייצר מותג

פגישת ייעוץ

ללא עלות

בוא נבין איך המתחרים שלך מפרסמים

ואיך אפשר לעקוף אותם

דילוג לתוכן