משפך שיווקי
משפך שיווקי הוא מסגרת אסטרטגית המייצגת את השלבים שעובר הלקוח הפוטנציאלי לפני קבלת החלטת זהו אני רוכש..
מושג המשפך הוא מושג שמשתמשים בו הרבה בשיווק כדי להבין ולייעל את תהליך הפיכת הגולשים ללידים ואז לבסוף ללקוחות.
לעתים קרובות הוא מתואר כפירמידה הפוכה, המסמלת צמצום הדרגתי של לקוחות פוטנציאליים כאשר הם עוברים בשלבים שונים של מעורבות.
מורכב ממספר שלבים מרכזיים שכל אחד מהם משרת מטרה בהובלת הגולש לצ’ה צ’ינג
שלבי המשפך:
השלב מודעות
המטרה היא ליצור מודעות
לגבי מוצר או שירות.
זה המקום שבו לקוחות פוטנציאליים(גולשים) מכירים את המותג. אסטרטגיות בשלב זה כוללות לרוב שיווק תוכן
מדיה חברתית ופרסום כדי להגיע לקהל רחב(סרטונים פוסטים קרוסלות)
השלב עניין
עניין: אוקיי מכירים אתכם מה הלאה? אתם רוצים לסקרן ולעניין את הלקוח שבאמת צריך את השירות שלכם
והוא ברמת כאב קצת יותר גבוהה משאר הגולשים
אז אתם משתפים על בעיות דומות לשלו שעזרתם לפתור או נותנים מדריכים,סדרות וידאו ופודקאסטים שייתנו לו ערך שיחמם אותו
לייצר מוצר חדירה (ארחיב בפוסט אחר על סוגי מוצרי חדירה) זה רעיון טוב
המרה
החלק התחתון של המשפך הוא המקום שבו מתבצעת ההמרה בפועל.
זה יכול להיות רכישה, מנוי או כל פעולה רצויה אחרת.
ברגע שהלקוח מומר אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו מוציאים ממנו כמה שיותר ומגדילים ltv או ערך חיי לקוח אבל זה כבר בפוסט אחר..